Budowa trzeciego mostu na Sanie zbliża się wielkimi krokami. Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich rozstrzygnął już przetarg na realizację tej inwestycji. W postępowaniu oferty złożyło 11 wykonawców. Realizację zadania powierzono firmie z Pruszkowa. Zadanie pochłonie 377 516 678,41 zł.
Całość zadania realizowana jest pod nazwą „Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 855 Zaklików – Stalowa Wola wraz z budową mostu na rzece San”. Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 855 w nowym śladzie będzie miała długość ok 4,65 km. W zakres zadania włączone są także budowy: budowa obiektów inżynierskich, dodatkowych jezdni, zjazdów, oświetlenia ulicznego na całej długości projektowanego odcinka, chodników, ciągów pieszo-rowerowych, przepustów drogowych zintegrowanych z przejściami dla zwierząt, płotków herpetologicznych dla płazów oraz przebudowa wału przeciwpowodziowego.
Początek nowego odcinka zlokalizowano na projektowanym rondzie w ciągu DW nr 855. Droga przed mostem prowadzona będzie w nasypie oraz na wiaduktach W1 (nad istniejącą drogą powiatową DP1020R o dł. ok 25,60 m) i W2 (nad drogą gminną DG 4236023 o dł. ok. 34,60 m) zlokalizowanych nad istniejącymi drogami publicznymi do miejsca skrzyżowania z istniejącymi wałami przeciwpowodziowymi. Następnie powstanie most o całkowitej długości ok. 1760 m przekraczający rz. San i rz. Bukowa oraz teren międzywala tych rzek. Następnie droga prowadzona będzie w nasypie oraz na wiadukcie W3 zlokalizowanym nad projektowaną dodatkową jezdnią (o dł. ok. 18,80 m). Nowy odcinek drogi wojewódzkiej zostanie powiązany z DK nr 77 za pomocą istniejącego wlotu ronda zlokalizowanego w ciągu drogi krajowej. Trasa zlokalizowana jest na terenie gmin: Stalowa Wola, Pysznica i Radomyśl nad Sanem w miejscowościach: Stalowa Wola, Brandwica i Rzeczyca Długa.
W postępowaniu ogłoszonym przez PZDW wpłynęło 11 ofert. Propozycje cenowe wahały się od 377,5 mln zł do 498,9 mln zł. Inwestycję realizować będzie firma Strabag Sp. z o.o. z Pruszkowa, która zaproponował najniższą kwotę.
– Jest to największa inwestycja realizowana w historii odkąd powstał Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich. Jest to inwestycja największa zarówno pod względem finansowym, ale także jeśli chodzi o wielkość tego obiektu. Tutaj mówimy o obiekcie inżynierskim o łącznej długości 1760 metrów. To jest olbrzymi obiekt, największy na Podkarpaciu jeżeli chodzi o drogi wojewódzkie – mówił Piotr Miąso, dyrektor Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich na realizację tego zadania otrzymał ponad 302 mln zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.