Miasto Stalowa Wola rozstrzygnęło przetarg na opracowanie strategii marki miasta Stalowej Woli wraz z zaprojektowaniem symbolu wizji rozwoju miasta oraz systemu identyfikacji wizualnej marki Stalowa Wola. Oferty w przetargu złożyło 4 wykonawców. W toku postępowania dwie oferty zostały odrzucone. Realizację zadania powierzono firmie z Warszawy.
– Zadanie to jest wynikiem przeprowadzonych wśród mieszkańców i interesariuszy miasta analiz i ankiet przygotowujących do złożenia projektu o środki norweskie. Przedstawione przez mieszkańców Stalowej Woli uwagi i opinie pozwoliły wyciągnąć wnioski z wykonanych prac badawczo-analitycznych, które wykazały, że w Stalowej Woli istnieje potrzeba wykreowania silnej i rozpoznawalnej marki „Miasto Stalowa Wola”, zdefiniowania produktu/produktów oraz korzyści dla interesariuszy, które będą kryły się pod marką miasta, czy tworzenia szerokiej płaszczyzny integracji mieszkańców przez podejmowanie wspólnych działań na rzecz kreowania pozytywnego wizerunku miasta, a także efektywnego podniesienia konkurencyjności oferty inwestycyjnej, kulturalnej, sportowej i turystycznej miasta – informuje stalowowolski magistrat.
Głównym celem strategii jest budowa wyróżniającego wizerunku miasta, ze szczególnym uwzględnieniem nadania kierunków rozwoju i promocji jego potencjału gospodarczego, naukowego i inwestycyjnego, a także jakości życia i związanego z nią potencjału rekreacyjnego, sportowego, przyrodniczego.
Pomysły i rozwiązania zawarte w strategii mają być podstawą do planowania i realizacji operacyjnych i komunikacyjnych działań taktycznych w dłuższym horyzoncie czasowym – 2030+. Założenia przedstawione w dokumencie powinny obejmować wizję miasta na 100-letnią rocznicę powstania, uwzględniać historię i tradycje oraz dotychczasowy dorobek miasta i zmiany jakie w nim zachodzą. Strategia marki Stalowa Wola powinna uwzględniać również potencjał Czwórmiasta: Stalowa Wola-Tarnobrzeg-Sandomierz-Nisko i rozwój marki miasta na ich tle.
Wybrany w przetargu wykonawca ma opracować symbol wizji rozwoju miasta, logo marki miasta, system identyfikacji wizualnej marki miasta oraz księgę systemu identyfikacji wizualnej miasta.
– Wybrana firma zaprezentowała zwinny, komplementarny i zróżnicowany sposób podejścia do realizacji zadania, który nie powiela niepotrzebnie badań, które już zostały zrealizowane w przeszłości przez miasto, a które doświadcza aktualnie typowych wyzwań przed jakim stanęło wiele innych miast o podobnej wielkości i historii gospodarczej. To co stanowi o sile miasta to jego historyczne osiągnięcia, jednak aktualnie mieszkańcy Stalowej Woli przestali żyć w poczuciu dawnej dumy, odwagi i wizji, co wynika z dostępnych analiz. Wiele kluczowych informacji istotnych dla realizacji tego zadania znajduje się już w posiadaniu miasta. Badania te zostały przeprowadzone na szeroką skalę, z wykorzystaniem szeregu technik i form badawczych, a ze względu na moment ich przeprowadzenia wciąż są bardzo aktualne i stanowią istotny wkład do opracowania Strategii Marki. Wykonawca zamierza wykorzystać udostępnione przez miasto badania w celu analizy i wyciągnięcia kluczowych wniosków w zakresie potrzeb, aspiracji, marzeń, obaw, problemów, wyzwań, sposobów myślenia o przyszłości Stalowej Woli. Przeprowadzona analiza pozwoli odtworzyć wizerunek miasta i jego pozycji na tle konkurencji – informuje stalowowolski magistrat.