– PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kończą w tym roku opracowanie dokumentacji projektowej dla przedsięwzięcia na liniach nr 25, 74, 78 Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew. W przyszłym roku będą pozyskiwane decyzje administracyjne, które umożliwią – po zapewnieniu finansowania – ogłoszenie przetargu na budowę – mówi Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
PKP Polskie Linie Kolejowe planują przebudowę trasy Stalowa Wola-Tarnobrzeg-Sandomierz-Ocice-Padew. Jak informuje PKP PLK zakres projektu inwestycyjnego obejmuje przebudowę około 66 km linii kolejowych nr 25, 74, 78. Wielobranżowa dokumentacja projektowa, będąca podstawą robót budowlanych jest opracowywana w zakresie przebudowy torów, sieci trakcyjnej, sterowania ruchem kolejowym oraz obiektów inżynieryjnych i przejazdów kolejowo-drogowych. Planowana jest również przebudowa lub remont budynków niezbędnych do prowadzenia ruchu kolejowego oraz niezbędne prace w branży energetyka i telekomunikacja.
– Ważnym zakresem przyszłych prac, które uwzględnia dokumentacja projektowa ma być m.in. przebudowa stacji: Sobów, Tarnobrzeg, Ocice, Chmielów, Padew; Grębów, Zbydniów; Stalowa Wola Rozwadów Towarowy i przystanków: Wielowieś, Tarnobrzeg Sobów, Dąbrowica Małopolska, Baranów Sandomierski, Kępie Zaleszańskie, Turbia. Projekt zakłada również budowę dwóch nowych przystanków w Tarnobrzegu – mówi Dorota Szalacha
Dzięki przebudowie peronów oraz zamontowaniu elementów małej architektury, wzrośnie bezpieczeństwo i komfort obsługi podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
W związku z realizacją projektu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. chce osiągnąć następujące cele: skrócenie czasu przejazdu, poprawa przepustowości linii, zwiększenie dostępności transportu kolejowego dla okolicznych podróżnych, poprawa komfortu jazdy i obsługi pasażerów, poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i przewożonych ładunków, zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu kolejowego na środowisko.