Wniosek o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego EKUZ składasz przez IKP lub ePUAP? Od 1 lipca 2022 roku status jego realizacji sprawdzisz online.
Jak to działa?
Składając wniosek za pośrednictwem IKP lub ePUAP, w formularzu wniosku podajesz adres e-mail do kontaktu. Jeżeli wniosek złożysz po 30 czerwca 2022 r., na wskazany przez Ciebie adres e-mail otrzymasz informację zwrotną o przyjęciu wniosku do rozpatrzenia i identyfikator sprawy. Dzięki temu identyfikatorowi będziesz mógł online sprawdzać, na jakim etapie rozpatrywania jest Twój wniosek i kiedy otrzymasz EKUZ.
Wystarczy w przeglądarce statusu spraw wpisać unikalny numer identyfikacyjny sprawy. Numer taki został przesłany na wskazany przez Ciebie adres email po złożeniu wniosku.
W statusie sprawy znajdziesz jeden z następujących komunikatów:
- Przyjęliśmy wniosek do realizacji
- Rozpatrujemy wniosek
- Karta EKUZ została wysłana pocztą
- Wniosek o EKUZ został rozpatrzony negatywnie – szczegółową informację zwrotną przesłaliśmy na wskazany adres
- Przesyłka z EKUZ została zwrócona przez Pocztę. Prześlemy ponownie po uzyskaniu poprawnego adresu.
Komentarze