Muzeum Regionalne w Stalowej Woli doczekało się nowych identyfikacji wizualnych. Oprócz głównej siedziby nowym logiem może pochwalić się Galeria Malarstwa Alfonsa Karpińskiego i muzeum COP.
Jak wyjaśnia Aneta Garanty, dyrektor Muzeum Regionalnego w Stalowej Woli, jedną z decyzji, która wpłynęła na zmianę dotychczasowego logo było powstanie Muzeum Centralnego Okręgu Przemysłowego, którego otwarcie wkrótce nastąpi.
Nowe logo na potrzeby Muzeum COP
Projekt pod nazwą „Rewaloryzacja modernistycznych warsztatów szkolnych w Stalowej Woli na potrzeby Muzeum Centralnego Okręgu Przemysłowego” obejmował nie tylko prace budowlane, polegające na kompleksowej modernizacji obiektu, ale również utworzenie wystawy stałej, strony internetowej nowej placówki oraz identyfikacji wizualnej. Powstało nowe logo i sygnet Muzeum Centralnego Okręgu Przemysłowego.
W 2019 r. powstała Galeria Malarstwa Alfonsa Karpińskiego, która oprócz identyfikacji wizualnej wystawy stałej nie posiadała własnego logo, sygnetu, itd. Z kolei od 2006 Muzeum Regionalne posługiwało się logotypem opracowanym przez dr. Sławomira Tomana, którego motywem jest fragment herbu rodu Lubomirskich, dawnych właścicieli Rozwadowa.
Finałem podjętych prac są nowe logotypy, kroje czcionek, kolorystyka i wzory materiałów promocyjnych, jak plakaty, ulotki czy zaproszenia.
– To trzy zupełnie różne byty można powiedzieć. Zamek ma swoje logo, Galeria Malarstwa ma swoja identyfikację, a COP ma swoją – wyjaśnia Aneta Garanty, dyrektor Muzeum Regionalnego w Stalowej Woli.
Logo Muzeum Regionalnego w Stalowej Woli wyłoniono w ramach konkursu
Oceniane było zaakcentowanie marki, jednolita identyfikacja oddziałów, unikatowość logo, spójność koncepcji.
Nowe logo głównej siedzib muzeum, w porównaniu z dotychczasowym zostało znacznie uproszczone. Zniknęła m.in. pełna nazwa Muzeum Regionalne w Stalowej Woli. Z kolei znak Galerii Malarstwa Alfonsa Karpińskiego miał nawiązywać do sztuki, malarstwa, gdyż wokół tego oscyluje działalność galerii. Identyfikacja miała być nowoczesna, funkcjonalna, ponadczasowa.
To nie koniec jednak zmian, jakie muzeum podjęło w kierunku identyfikacji marki. Teraz na odświeżenie czeka oficjalna strona internetowa muzeum.
Czytaj również: