Końcem 2021 na drodze wojewódzkiej nr 871 na trasie Stalowa Wola-Jamnica uruchomiony został odcinkowy pomiar prędkości. Maksymalna dopuszczalna prędkość na kontrolowanym fragmencie trasy wynosi 80 km/h. W ciągu miesiąca pracy systemu odnotowano blisko 90 wykroczeń przekroczenia dozwolonej prędkości, w ciągu dwóch miesięcy liczba popełnionych wykroczeń wzrosła do 245.
Kontrole są prowadzone w obu kierunkach ruchu. Kamery zostały zamontowane nad jezdnią na tzw. bramownicach. System kamer automatycznie określa czas wjazdu i wyjazdu z kontrolowanego odcinka drogi, a to pozwala wyliczyć średnią prędkość z jaką poruszał się pojazd. Łączność urządzenia z systemem centralnym CANARD jest prowadzona za pomocą transmisji GSM.
Trasa pojazdów jest monitorowana na odcinku o długości 6,5 kilometra. W ciągu dwóch miesięcy pracy systemu odnotowano 245 wykroczeń przekroczenia dozwolonej prędkości. Kierujący średnio przekraczali prędkość o 16 km/h.
– Po zarejestrowaniu naruszenia do właściciela pojazdu wysyłana jest korespondencja zawierająca dokumentację stanowiącą kompletną informację o naruszeniu przepisów ruchu drogowego. Na załączonych drukach właściciel/posiadacz pojazdu składa jedno z trzech oświadczeń – informuje Biuro Informacji i Promocji, Wydziału Komunikacji Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.
Oświadczenie nr 1 wypełnia osoba, która kierowała pojazdem w chwili wykroczenia i wyraża zgodę na przyjęcie mandatu karnego za wykroczenie lub odmawia jego przyjęcia. Oświadczenie nr 2 wypełnia właściciel/posiadacz pojazdu, który wskazuje, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie. Oświadczenie nr 3 wypełnia właściciel/posiadacz pojazdu, który nie wskazuje, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie i wyraża zgodę na przyjęcie mandatu karnego za czyn określony w art. 96 § 3 Kodeksu wykroczeń lub odmawia jego przyjęcia. – W zależności od wybranego wariantu CANARD prowadzi dalsze czynności wyjaśniające. Korespondencja w sprawie wykroczenia wysyłana jest po kilku dniach od jego popełnienia – informuje Biuro Informacji i Promocji, Wydziału Komunikacji Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.
Czyli rabusie już nie stoją w krzakach, tylko rabują za nich maszyny. Postęp.