0.0 / 5
16 lutego 2022

Zainstalowała AnyDesk i straciła blisko 29 tys. złotych

REKLAMA

69-letnia mieszkanka Tarnobrzega została zmanipulowana przez przestępców i zainstalowała oprogramowanie AnyDesk do zdalnego łączenia się z komputerami. W ten sposób straciła ponad 12 tys. zł. Ponadto oszust wykorzystał dane kobiety i zaciągnął na jej konto pożyczkę na ponad 17 tys. zł.

O popełnieniu oszustwa, przy pomocy aplikacji internetowej AnyDesk, policjanci zostali poinformowani  12 lutego. Pokrzywdzą jest 69-letnia mieszkanka Tarnobrzega.

Skusiło ją 15 tys. dolarów

Funkcjonariusze ustalili, że kobieta, sprawdzając swoją pocztę malinową, zauważyła maila, z którego treści wynikało, że ma do odebrania 15 tys. dolarów. Skuszona wiadomością, postanowiła kliknąć w załączony do wiadomości link, a następnie w okienko „uzyskaj dostęp do swoich środków”. Zaraz po wykonaniu tych czynności z 69-latką skontaktował się mężczyzna, który wydał dyspozycję pobrania oprogramowania AnyDesk. Kobieta podała oszustowi swoje dane wrażliwe, adres kontaktowy z numerem telefonu oraz numer swojego konta bankowego. Zainstalowane oprogramowanie przechwyciło kontrolę nad komputerem kobiety, która zauważyła, że z jej konta bankowego są dokonywane przelewy jej pieniędzy. Oszust dokonał 8 przelewów i zaciągnął na nazwisko kobiety pożyczkę w kwocie ponad 17 tys. zł. Mieszkanka Tarnobrzega straciła łącznie ponad 29 tys. zł. Poszkodowana o całym zdarzeniu powiadomiła policjantów. Postępowanie w tej sprawie prowadzą funkcjonariusze Wydziału dw. z Przestępczością Gospodarczą Komendy Miejskiej Policji w Tarnobrzegu.

Policjanci ostrzegają

  • Pierwszy kontakt z ofiarą następuje zwykle przez e-mail, telefon lub komunikator.
  • Oszuści proszą o zainstalowanie programu do zdalnego pulpitu i zalogowanie się na konto bankowe. Najczęściej ofiara kuszona jest obietnicą szybkich zysków.

Co zrobić, by nie dać się oszukać?

Przede wszystkim nie udostępniajmy nikomu swojego konta bankowego i danych do logowania. Jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania naszych danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, rozłączmy się i zadzwońmy do biura obsługi klienta banku. Jeśli „konsultant” proponuje nam zainstalowanie oprogramowania typu AnyDesk, możemy być pewni, że to oszustwo. Czytaj również:

Kolejna seniorka chciała oddać oszustom 80 tys. złotych

Oceń artykuł: 
Aktualna ocena:  0.0

Udostępnij artykuł:

Oceń artykuł: 
Aktualna ocena:  0.0

Komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości
REKLAMA
logo logo

Sztafeta w nowej odsłonie – szybkie newsy, lokalne historie i wszystko, czym żyje Stalowa. Zawsze na bieżąco, zawsze po sąsiedzku.

Mieięcznik Sztafeta

Dołącz do stałych czytelników

Kliknij i dowiedz się jak możesz zamówić stałą prenumeratę naszej gazety!

Zamów prenumeratę

Wydawnictwo Sztafeta Sp. z o.o.

Al. Jana Pawła II 25A/1010
37-450 Stalowa Wola

15 810 94 00 (Redakcja)

redakcja@sztafeta.pl

Twój koszyk

{{ formatPrice(item.price) }} zł
Suma: {{cart.total}} {{cart.currency=='PLN'?'zł':''}}
Realizuj zamówienie
Nie masz żadnych produktów w koszyku. Przejdź do sklepu