PKP Polskie Linie Kolejowe planują przebudowę trasy Stalowa Wola-Tarnobrzeg-Sandomierz-Ocice-Padew. Obecnie trwają prace projektowe dla tego przedsięwzięcia. Modernizacja obejmie trzy linie kolejowe nr 25, 74, 78.
– PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują obecnie umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla przedsięwzięcia na liniach nr 25, 74, 78 Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew. Termin zakończenia prac projektowych przewidziany jest w czwartym kwartale 2022 r.
W trakcie prac pozyskiwane też będą niezbędne pozwolenia na budowę. Kolejnym krokiem, w zależności od dostępności środków finansowych w perspektywie unijnej 2021 – 2027, będą postępowania przetargowe na realizację robót budowlanych – informuje Dorota Szalacha, z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Jak informuje PKP PLK zakres projektu inwestycyjnego obejmuje przebudowę około 66 km linii kolejowych nr 25, 74, 78. Wielobranżowa dokumentacja projektowa, będąca podstawą robót budowlanych jest opracowywana w zakresie przebudowy torów, sieci trakcyjnej, sterowania ruchem kolejowym oraz obiektów inżynieryjnych i przejazdów kolejowo-drogowych.
Planowana jest również przebudowa lub remont budynków niezbędnych do prowadzenia ruchu kolejowego oraz niezbędne prace w branży energetyka i telekomunikacja.
– Ważnym zakresem przyszłych prac, które uwzględnia dokumentacja projektowa, ma być przebudowa stacji i przystanków: Sobów, Tarnobrzeg, Ocice, Chmielów, Padew; Grębów, Zbydniów; Stalowa Wola Rozwadów Towarowy, Wielowieś, Tarnobrzeg Sobów, Dąbrowica Małopolska, Baranów Sandomierski, Kępie Zaleszańskie, Turbia. Dzięki przebudowie peronów oraz zamontowaniu elementów małej architektury, wzrośnie bezpieczeństwo i komfort obsługi podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dokumentacja projektowa przewiduje też budowę dwóch nowych przystanków w Tarnobrzegu, zwiększających dostępność mieszkańców do kolei – informuje Dorota Szalacha.
W związku z realizacją projektu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. chce osiągnąć następujące cele: skrócenie czasu przejazdu, poprawa przepustowości linii, zwiększenie dostępności transportu kolejowego dla okolicznych podróżnych, poprawa komfortu jazdy i obsługi pasażerów, poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i przewożonych ładunków, zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu kolejowego na środowisko.
Myślący tylko na Konfederacja KORWIN!!