Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla zadania pn. „Rozbudowa DW nr 856 Antoniów -Radomyśl nad Sanem – Dąbrowa Rzeczycka polegająca na budowie mostu w km 11 + 046 przez rz. Jodłówka w m. Żabno”. Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał czas do końca bieżącego roku na przygotowanie projektu.
W listopadzie 2018 roku na moście na rzece Jodłówka w ciągu drogi wojewódzkiej nr 856 Antoniów – Dąbrowa Rzeczycka w miejscowości Żabno, Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich wprowadził ograniczenia. Były one konsekwencją szczegółowego przeglądu mostu w wyniku, którego stwierdzono niewłaściwy stan techniczny dźwigarów głównych. Ze względu na zły stan techniczny konstrukcji nośnej obiektu zalecono wprowadzenie ograniczeń nośności do 200 kN (20t), skrajni poziomej do 5 m, prędkości do 40 km/h.
– Zwężenie szerokości użytkowej mostu daje pewność, że na obiekcie nie znajdzie się więcej niż jedna kolumna pojazdów. Przy istniejącym ruchu na tym odcinku drogi wojewódzkiej nr 856 takie rozwiązanie stanowi pewną uciążliwość, ale nie zagraża przepustowości drogi – mówi Aldona Gujda, specjalista ds. informacji publicznej z Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Przetarg na dokumentację projektową mostu
Końcem ubiegłego roku PZDW w Rzeszowie ogłosił przetarg na zadanie pn. „Rozbudowa DW nr 856 Antoniów – Radomyśl nad Sanem – Dąbrowa Rzeczycka polegająca na budowie mostu w km 11 + 046 przez rz. Jodłówka w m. Żabno”. – Obecnie trwa weryfikacja ofert złożonych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Termin opracowania przedmiotowej dokumentacji planowany jest na koniec bieżącego roku. Środki na opracowanie tej dokumentacji zostały zabezpieczone w budżecie Województwa Podkarpackiego. Zakres robót budowlanych będzie obejmował rozbiórkę starego i budowę nowego mostu oraz rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 856 na odcinkach stanowiących dojazdy do obiektu – informuje Aldona Gujda.
Po opracowaniu dokumentacji projektowej będzie można określić dokładny zakres wykonywanych prac, ich harmonogram i koszty. Dalsze decyzje co do realizacji w/w inwestycji będą zależały od możliwości finansowych województwa podkarpackiego.
Most jest dobry, tylko przepisy bez sensu. Usunąć znaki z jednego pasa i przeprawa drożna. Lepiej jednak widać milion złotych lub więcej za coś co nie wymaga remontu lub wymiany.