Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin – Rzeszów zakończy się w 2022 r. Do pełnego połącznia Via Carpatią stolic Podkarpacia i Lubelszczyzny brakuje odcinków Zdziary – Rudnik nad Sanem oraz Niedrzwica Duża – Kraśnik Północ.
Zarówno podkarpacki, jak i lubelski odcinek drogi ekspresowej, zgodnie z niedawnymi zapowiedziami wiceministra infrastruktury, mają zostać otwarte najpóźniej w kwietniu 2022 roku. Wówczas Via Carpatią dojedziemy bezpośrednio z Rzeszowa do Lublina.
Droga ekspresowa S19 budowana nawet w zimie
Niewykluczone jednak, że odcinek drogi ekspresowej S19 Zdziary – Rudnik nad Sanem uda się udostępnić kierowcom wcześniej niż w kwietniu. Wykonawca – Mosty Łódź – dokłada starań, aby tak się stało.
Chociaż do połowy marca trwa „przerwa zimowa”, to jednak na budowie tego odcinka prowadzone są drobne prace.
– Wykonywane jest ogrodzenie, kanały technologiczne, instalacje teletechniczne czy ekrany i balustrady – informuje rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
S19 Lublin – Rzeszów. Ile kosztuje budowa drogi?
Wartość kontraktu na projekt i budowę odcinka S19 Zdziary (bez węzła) – Rudnik nad Sanem (bez węzła) wynosi 286 886 390,59 zł. Zadanie zostało dofinansowane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020. Długość odcinka to 8,22 km.
Projekt i budowa odcinka drogi ekspresowej S19 Niedrzwica Duża (bez węzła) – Kraśnik Północ (bez węzła) to koszt 498 028 294,99 zł. Dofinansowanie pochodziło również z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020. Długość tego fragmentu to 19,95 kilometra.
I te piękne qrva żółte rury przy drodze. Kto to dopuścił?! Jak już maja tak leżeć i szpecić to mogliby przynajmniej je zielone, koloru trawy zrobić a nie oczojebne żółte. To wygląda strasznie.
no nie ! zawsze źle! – zachwyć się nową drogą! popatrz na to że jest dzięki niej lepiej! wygodniej i szybciej! nie myśl aż tak po polsku bo umrzesz na depresje!
Te żółte rury są tymczasowe. Jak tylko ukorzeni się trawa na skarpach nasypów to zostaną zabrane.
Są ludzie, którzy mówią co wiedzą i tacy co wiedzą co mówią, Ty zaś niepotrzebnie niszczysz klawisze.
Wcześniej niż w I kwartale to już się nie uda Panie Konradzie…
Racja Panie Adrianie. Już poprawiłem. Dziękuję i pozdrawiam.
Via Carpatia – to bardzo ważna droga, to jeden z możliwych elementów zmiany gry ekonomicznej dla Polski. Trochę czynnik zdejmujący łapy wilków z zachodu i niedźwiedzi ze wschodu. Dlatego każdy km drogi ma znaczenie. Poza tym omninięcie przewozu cargo przez Warszawę, dla Wschodnich terenów Polski. Już są pozytywne zmiany we włączeniu ruchu tracków przez Lublin. Nie spodziewałem się że trasa Lublin Białystok jest tak trudna i niepewna w realizacji.
Wczoraj jechałem tą trasą. O ile odcinek Zdziary-Rudnik jest prawie gotowy to Niedrzwica-Kraśnik jest w d..ie, rozpi.dziel na terenie budowy, do kwietnia nie ma zadnych szans.
gońcie się kacapy
„pokropek” ma inne terminy i dlatego taka zwłoka