Muzeum Regionalne w Stalowej Woli postanowiło zmienić swoje logo. Na taką decyzję wpłynęła między innymi budowa Muzeum Centralnego Okręgu Przemysłowego.
O konieczności ujednolicenia funkcjonujących trzech logotypów, mówi dyrektor Muzeum Regionalnego Aneta Garanty.
– Co będzie za tym szło kiedy zmienimy regulamin, statut, powstaną te oddziały, musimy też zupełnie zmienić identyfikację wizualną naszego muzeum, bo na razie zamek ma swoje loga, Galeria Malarstwa ma swoją identyfikację a COP ma swoją zupełnie inną. Musimy te prace skorelować. To będzie jednak trudne zadanie graficzne jak połączyć trzy zupełnie różne byty – mówi Aneta Garanty, dyrektor Muzeum Regionalnego w Stalowej Woli.
W drodze konkursu ogłoszonego przez muzeum, wyłoniono wykonawcę nowej identyfikacji. Będzie nim STUDIO SFERY Ewelina Cis i Konrad Maciejewicz.
Stworzenie nowego loga Muzeum Regionalnego w Stalowej Woli ma wpływać nie tylko na rozpoznawalność marki ale też wzmocnić przekaz o poszczególnych placówkach działających w strukturze muzeum. W planach jest już także budowa nowej strony internetowej, która nie tylko będzie nadążać za zmianami technologicznymi, ale przede wszystkim poprawi komunikację z odbiorcami i sprawi, że oferta będzie łatwiejsza w odbiorze.
Nowe logo to tak naprawdę dopiero początek prac projektowych, dlatego lepszym podejściem jest prezentowanie projektu całej identyfikacji wizualnej. Przekaz o zmianie, a i oddziaływanie marki jest wtedy silniejsze.