7 listopada zostanie wdrożony nowy dowód osobisty. Wnioski o wydanie będzie można składać od 8 listopada, ale jedynie na miejscu w urzędzie. Nowy dokument zawiera zarówno podpis właściciela, jak i jego odcisk palca.
Skąd konieczność zmian? Jak wyjaśnia resort cyfryzacji, wszystkie państwa członkowskie zostały zobligowane do umieszczania w nich odcisków palców i odręcznego podpisu posiadacza dowodu.
Nowy dowód osobisty w trosce o nasze bezpieczeństwo
Mamy więc warstwę tradycyjną, podpis posiadacza dokumentu oraz biometrię. Urzędnicy, chcąc potwierdzić nasze dane, będą musieli skorzystać ze specjalnych czytników, które trafią do wszystkich instytucji państwowych.
Dowód osobisty – nie będzie elektronicznych wniosków
Jest jeszcze jedna zmiana. Zarówno odciski palców, jak i podpis trzeba będzie zostawić w urzędzie. A to oznacza, że zniknie możliwość składania elektronicznych wniosków o dowód osobisty. W przypadku jednak, gdy wnioskodawca nie będzie w stanie fizycznie przybyć do urzędu, pracownicy gmin w zastępstwie będą mogli pojawić się w miejscu pobytu petenta w celem dopełnienia stosownych formalności.