Dobiegł końca XXXI Międzynarodowy Festiwal Muzyczny Stalowa Wola-Rozwadów. Koncerty, które przez całe wakacje odbywały się w klasztorze Braci Mniejszych Kapucynów, przypomniały nam jak ważną postacią dla nas Polaków był i jest ksiądz kardynał Stefan Wyszyński.
Prymas Tysiąclecia kard. Stefan Wyszyński w latach PRL-u był strażnikiem zagrożonej przez ideologię komunistyczną, wiary i moralności życia społecznego. Jego nauka i przesłanie pozostawione kolejnym pokoleniom Polaków, stanowiły myśl przewodnią tegorocznego festiwalu pod dyrekcją Roberta Grudnia, pianisty, kompozytora, organisty.
Zapiski więzienne kardynała Stefana Wyszyńskiego
W tym roku do Stalowej Woli przyjechali tacy artyści jak: Olga Bończyk, Maciej Zakościelny, Alicja Węgorzewska, Schola Gregoriana Cardinalis Stephani Wyszyński oraz soliści Teatru Muzycznego w Lublinie. W czasie festiwalu wysłuchaliśmy między innymi koncertu – modlitwy „Jasnogórskich Ślubów Narodu Polskiego” czy „Zapisków Więziennych” – Prymasa kard. Stefana Wyszyńskiego.
Koncert na zakończenie festiwalu w Stalowej Woli
Na zakończenie festiwalu, 31 sierpnia, w klasztorze wystąpili: Nadsańska Orkiestra Kameralna, Pałacyk Michla, Chór Grupy Rekonstrukcyjnej Wojska Polskiego Wrzesień 39 z Jastkowic oraz Chór Dworski Stalowowolskiego Towarzystwa Artystycznego STOWART.
Koncert składał się z trzech części. W pierwszej, instrumentalnej, pod hasłem „Wielcy muzycy”, usłyszeliśmy uwerturę do opery „Flis” Stanisława Moniuszko. W kolejnej części orkiestra i chóry wykonali pieśni inspirowane kulturą lasowiacką: „Lasowiacka śpiewka”, „Jakaś ty dziewczyno” i „Pytasz mnie chłopcze”. Autorem słów i muzyki jest Edward Horoszko.
Na zakończenie zaprezentowano pieśni powstańcze, takie jak: „Bartoszu, Bartoszu”, „Modlitwa obozowa” czy „Hymn Solidarności”
Transkrypcje, aranżacje muzyczne i kierownictwo muzyczne sprawował Edward Horoszko.