W czerwcu rozpoczęły się prace przy kolejnej dużej, drogowej inwestycji w Stalowej Woli. Długo wyczekiwany łącznik pod torami kolejowymi pomiędzy ulicami Okulickiego i Przemysłową, już wkrótce stanie się faktem.
Planowana od 30 lat budowa zachodniej obwodnicy miasta, w końcu zostanie zrealizowana. Łącznik ulicy Okulickiego z ulicą Przemysłową kosztować ma 32 mln złotych. Dwie trzecie tej kwoty dofinansowane zostanie z Funduszu Dróg Samorządowych.
– Już od wielu lat analizowaliśmy sposoby wykonania tego przejścia. Pierwszy projekt zrobiony kilkanaście lat temu przewidywał wiadukt nad torami kolejowymi, jednak to rozwiązanie byłoby drogie, trudniejsze w eksploatacji oraz narażałoby mieszkańców przyległego terenu na duży hałas – mówi Sylwester Piechota, naczelnik Wydziału Inwestycji i Transportu w Urzędzie Miasta w Stalowej Woli.
Dlatego ostatecznie postanowiono wybudować wiadukt kolejowy. Budowa drogi rozpocznie się na wysokości ulicy Wojska Polskiego, przejdzie wzdłuż ulicy Okulickiego pod trzema nitkami linii kolejowych, i połączy się z ulicą Przemysłową.
– Były pewne problemy z rozwiązaniem ruchu relacji ulica Przemysłowa – Klasztorna, bo tam wykonawca przymierzał się do wyłączenia ruchu w kierunku Klasztornej. Jednak z uwagi na ilość zakładów znajdujących się na tym odcinku drogi między boczną Przemysłowej a przejazdem kolejowym, w tej chwili wykonawca pracuje nad tak zwanym małym bajpasem – dodaje naczelnik.
Inwestycja będzie technicznie podobna do tej zrealizowanej na ulicy Solidarności i Grabskiego.
W ramach tego przedsięwzięcia przebudowany zostanie również fragment ulicy Okulickiego, od ronda prowadzącego na wiadukt. To zadanie warte 7 mln 400 tys. złotych powinno zakończyć się na początku roku 2023.
– Zakres tej inwestycji został poszerzony o ekrany drogowe od ulicy 11 listopada, ul. Wojska Polskiego do skrzyżowania z Al. Jana Pawła II. Dodatkowo będziemy prowadzić prace projektowe dotyczące wewnętrznej ulicy 11 listopada od strony domków jednorodzinnych, poprawiając komfort parkowania, dojazdów do posesji – mówi prezydent Lucjusz Nadbereżny.
Prace nad budową łącznika wymagają wstrzymania na tym odcinku ruchu kolejowego, co umożliwiło rozpoczęcie innej inwestycji jaką jest remont wiaduktu Traugutta.
– Zakres prac obejmuje demontaż płyty głównej i wykonanie nowej płyty, niewielką modernizację tak zwanych przyczółków. Wykonany zostanie również chodnik podwieszony pod główną płytą, o szerokości 1,25 m – mówi Sylwester Piechota.
Koszt tego remontu wyniesie 1 mln 600 tys. Prace potrwają do końca bieżącego roku.