W sobotę 15 maja została otwarta nowo wybudowana obwodnica Stalowej Woli i Niska. Do dyspozycji kierowców oddano ponad 15 kilometrową trasę.
Wydarzeniu towarzyszyło sporo atrakcji, był wyścig kolarski, bieg na dystansie 6,5 km, EkoMasa krytyczna na kółkach oraz parada motocykli, samochodów zabytkowych i ciągników siodłowych.
– To wielkie wydarzenie, które wypełnia nadzieje mieszkańców regionu, Niska, Stalowej Woli ostatnich kilku pokoleń. Polski rząd inwestuje wszędzie tam gdzie obywatele tego oczekują, a nie tylko tam gdzie uznaje to za stosowne. Realizujemy inwestycje w każdym regionie naszego kraju. Realizujemy te inwestycje, które czynią polskie drogi bezpiecznymi – mówił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Obwodnica Stalowej Woli i Niska wyprowadzi tranzytowy ruch
Nowo wybudowana droga przebiega przez tereny powiatów: stalowowolskiego i niżańskiego, miast: Stalowa Wola i Nisko oraz gmin: Pysznica i Nisko.
Trasa obwodnicy poprowadzona została po północno-wschodniej stronie Stalowej Woli i Niska. Jej początek zlokalizowany jest w Stalowej Woli na skrzyżowaniu Trasy Podskarpowej z ul. Chopina.
Na dalszym odcinku obwodnica kieruje się na południowy wschód, przekraczając tereny elektrowni Stalowa Wola, rzekę Barcówka, linię kolejową nr 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe oraz krzyżuje się z istniejącą DK19. Koniec trasy zlokalizowany jest na rondzie wchodzącym w skład węzła Rudnik nad Sanem, który powstaje w ramach budowanej równolegle drogi ekspresowej S19.
– Oddana dla kierowców obwodnica Stalowej Woli i Niska to ważny punkt komunikacyjny na mapie dróg województwa podkarpackiego. Dobre połączenia komunikacyjne przynoszą korzyści dla konkurencyjności i atrakcyjności inwestycyjnej regionu. Udostępnienie nowej drogi to również dobra wiadomość dla mieszkańców. Trasa wyprowadzi z miast uciążliwy ruch tranzytowy i usprawni codzienne dojazdy – mówi wiceminister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak.
Kierowcom udostępniono nową drogę o długości ponad 15 kilometrów
W ramach inwestycji została wybudowana jednojezdniowa dwupasowa droga o długości 15,3 km i nawierzchni odpornej na koleinowanie.
Powstał węzeł łączący obwodnicę z drogą powiatową nr 1024R (ul. Czarnieckiego) oraz cztery skrzyżowania jednopoziomowe (ronda) komunikujące obwodnicę ze Stalową Wolą, strefą przemysłową, Niskiem oraz z DK19: czterowlotowe rondo w Stalowej Woli na skrzyżowaniu ul. Podskarpowej z ul. Chopina i projektowaną drogą wojewódzką nr 855, trzywlotowe rondo w Stalowej Woli na skrzyżowaniu z łącznikiem do istniejącej DK77 (ulicy Energetyków), czterowlotowe rondo w Nisku na skrzyżowaniu z ul. Podsanie i ul. Modrzewiową, czterowlotowe rondo w Nisku na skrzyżowaniu z DK19.
Inwestycja obejmowała także m.in. budowę dróg obsługujących przyległy teren, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska, przebudowę infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją oraz budowę obiektów inżynierskich: most z funkcją dolnego przejścia dla zwierząt, dwie estakady, wiadukt nad koleją, trzy wiadukty drogowe, sześć przejazdów gospodarczych, przejazd gospodarczy z funkcją przejścia dla zwierząt, przejście dla pieszych pod korpusem drogi oraz trzy dolne przejścia dla zwierząt.
W ramach inwestycji została wybudowana jednojezdniowa dwupasowa droga o długości 15,3 km i nawierzchni odpornej na koleinowanie.
Skopiowane, zanotowane.
Poczekamy z rok
zjazdy pozostają zamknięte, światła włączają w dzień