• Kontakt
  • O nas
środa, 6 grudnia, 2023
Sztafeta.pl - wiadomości z miast Stalowa Wola i Nisko
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Stalowa Wola
  • Nisko
  • Sport
  • Kultura
  • Porady
  • Księgarnia
  • Ogłoszenia
  • Nekrologi
  • E-wydanie
Sztafeta.pl
No Result
View All Result
Strona Główna Nisko

Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie

Konrad Sinica Dodane przez: Konrad Sinica
27 kwietnia 2021
w Wiadomości, Nisko
0
Budowa drogi ekspresowej S19. Most na Sanie

Budowa drogi ekspresowej S19. Most na Sanie

Share on FacebookShare on Twitter

Most o długości 392,7 metra, wiadukt z wykorzystaniem prawie 40-metrowej konstrukcji ze specjalnej blachy falistej – zobacz ciekawe obiekty inżynierskie na budowie odcinka drogi ekspresowej S19 Zdziary – Rudnik nad Sanem.

  • PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ: S19 Lublin – Rzeszów. Odcinek Via Carpatia Rudnik nad Sanem – Nisko Południe czeka na kierowców. Kiedy otwarcie?

Budowa drogi ekspresowej S19 w okolicach Niska to inwestycja z wielkim rozmachem. Ale wrażenie robią również specjalistyczne konstrukcje i obiekty inżynierskie.

Most na Sanie i dwie nitki S19

Bez wątpienia najciekawszy jest budowany most na Sanie, na wysokości Nowej Wsi i Zarzecza, gdzie szerokość rzeki to 110-120 metrów. Rozmiary tej przeprawy to 392,7 metra długości i 28,8 m szerokości.

– Budowany obiekt będzie składał się z dwóch rozdzielonych nitek. Na każdej z nich zlokalizowana będzie jezdnia z 3 pasami ruchu po 3,50 m oraz oddzielonym od jezdni chodnikiem dla obsługi – informuje GDDKiA w Rzeszowie.

Długość przęsła nurtowego, pomiędzy głównymi podporami, to 142 metry. Budowane jest metodą nawisową.

Zaczynając od filarów znajdujących się po obu stronach rzeki, przy pomocy specjalnych wózków, tzw. trawelerów, sukcesywnie wykonuje się kolejne segmenty.

Imponujące są również liczby dotyczące danych materiałowych: zbrojenie obiektu ogółem – 2 012 739 kg, w tym zbrojenie ustrojów nośnych – 1 490 966 kg, beton obiektu ogółem 13 387 m3, w tym beton ustrojów nośnych 9 240 m3, nawierzchnie łącznie (wiążąca i ścieralna) – 16 881 m2.

W marcu zakończył się ważny etap realizacji tej inwestycji. – Zabetonowany został zwornik na prawej jezdni mostu, czyli lewobrzeżny nawis został połączony z prawobrzeżnym, a tym samym połączone zostały dwa brzegi rzeki San – informował Bartosz Wysocki, rzecznik prasowy oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie.

Obecnie trwa budowa drugiej części mostu, na której znajdzie się lewa nitka S19. Zadanie realizuje firma Mosty Łódź S.A.

Droga ekspresowa S19 na wysokim nasypie

Kilometr od budowanego mostu powstaje wiadukt nad drogą powiatową Wolina – Nowa Wieś – Przędzel. Ze względu na ten właśnie obiekt, od mostu na Sanie droga ekspresowa S19 będzie biegła po wysokim nasypie, sięgającym nawet 12 metrów.

Sam wiadukt budowany jest z wykorzystaniem technologii SuperCor. Chodzi o konstrukcje z blach falistych, które charakteryzują się dużą sztywnością.

– Wykorzystują one współpracę z otaczającym je gruntem do przenoszenia obciążeń, dzięki czemu ich nośność jest znacznie większa od nośności tradycyjnych konstrukcji z blach falistych – informuje firma ViaCon Sp. z o.o., która od 2008 roku wytwarza konstrukcje SuperCor w Rydzynie pod Lesznem.

– Pierwsze konstrukcje SuperCor montowano już w latach 80. XX wieku w USA. Na rynku polskim pojawiły się one w 2000 roku. Współcześnie wykorzystywane są w wielu krajach na całym świecie i bardzo często stosowane są jako przejścia dla zwierząt – informuje spółka ViaCon.

Przeszło 30-metrowej długości „tunel” z blachy falistej został już niemal całkowicie przykryty gruntem (tzw. zasypka inżynierska). Pod wiaduktem ma zmieścić się droga o dwóch pasach, każdy o szerokości 3 metrów, a także jednostronny chodnik (1,5 m). Górą pobiegnie droga ekspresowa S19.

Ile kosztuje budowa S19?

Oba obiekty budowane są na odcinku drogi ekspresowej S19 Zdziary – Rudnik nad Sanem (tzw. odcinek B), jest to część zadania pn. „Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin-Rzeszów, odc. w. Lasy Janowskie (bez węzła) – w. Nisko Południe (z węzłem)”.
Umowa na zaprojektowanie i budowę 9-kilometrowego odcinka Zdziary – Rudnik nad Sanem została podpisana 18 czerwca 2018 roku. Jej wartość to 286 886 390,59 złotych. Wykonawcą jest firma Mosty Łódź S.A.

Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej została wydana przez wojewodę Ewę Leniart 4 października 2019 roku. Zgodnie z umową, termin zakończenia prac na odcinku Zdziary – Rudnik nad Sanem to 18 października 2021 r.

OBSERWUJ NAS W GOOGLE NEWS

Budowa S19 - wiadukt i most na Sanie

1 of 40
- +
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Budowa drogi ekspresowej S19. Most na Sanie
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Na budowie S19. Te konstrukcje robią wrażenie Sztafeta.pl
Tagi: droga ekspresowaGDDKiAmostnewsNiskoNowa Wieśrudnik nad sanemS19SanZarzeczeZdziary
Konrad Sinica

Konrad Sinica

Dziennikarz tygodnika “Sztafeta”, sztafeta.sinica@gmail.com

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POLECANE

Będzie projekt rozbudowy i przebudowy ulicy Leśnej

Będzie projekt rozbudowy i przebudowy ulicy Leśnej

6 grudnia 2023
Rozbudowa remizy staje się faktem

Unieważnili przetarg na modernizację remizy w Charzewicach

6 grudnia 2023

PROPONOWANE

Będzie projekt rozbudowy i przebudowy ulicy Leśnej
Stalowa Wola

Będzie projekt rozbudowy i przebudowy ulicy Leśnej

6 grudnia 2023
Rozbudowa remizy staje się faktem
Stalowa Wola

Unieważnili przetarg na modernizację remizy w Charzewicach

6 grudnia 2023
Gm. Bojanów. Świętowali złote gody
Wiadomości

Gm. Bojanów. Świętowali złote gody

6 grudnia 2023
Miejskie Mikołajki na Rynku w Rozwadowie
Wiadomości

Mikołaj zawita na rozwadowski Rynek

6 grudnia 2023
PUSZCZA DŹWIĘKÓW – widowisko
Stalowa Wola

PUSZCZA DŹWIĘKÓW – widowisko

6 grudnia 2023
Ostatnie wakacje z bonem turystycznym
Wiadomości

Od grudnia wyższe limity zarobkowe dla wcześniejszych emerytów i rencistów

6 grudnia 2023
Facebook Twitter Youtube Instagram

Wydawnictwo Sztafeta działa od 1992 r. Zostało powołane do wydawania lokalnej gazety, a obecnie jest jedną z największych i najstarszych oficyn wydawniczych na Podkarpaciu.

  • O nas
  • Kontakt
  • Ogłoszenia
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Praca Stalowa Wola
  • Dodaj ofertę pracy

NEWSLETTER

Copyright 2023 © SZTAFETA. Wszystkie prawa zastrzeżone. |Archiwalna wersja strony | RODO | Realizacja Wirtualny Marketing

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Stalowa Wola
  • Nisko
  • Sport
  • Kultura
  • Porady
  • Księgarnia
  • Ogłoszenia
  • Nekrologi
  • E-wydanie

Copyright 2023 © SZTAFETA. Wszystkie prawa zastrzeżone. |Archiwalna wersja strony | RODO | Realizacja Wirtualny Marketing

Używamy ciasteczek (cookies) na naszej stronie, aby Twoje doświadczenia w jej przeglądaniu były lepsze. Kliknij akceptuj, aby zaakceptować ustawienia.
Akceptuj
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT