• Kontakt
  • O nas
sobota, 30 września, 2023
Sztafeta.pl - wiadomości z miast Stalowa Wola i Nisko
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Stalowa Wola
  • Nisko
  • Sport
  • Kultura
  • Porady
  • Księgarnia
  • Ogłoszenia
  • Nekrologi
  • E-wydanie
Sztafeta.pl
No Result
View All Result
Strona Główna Nisko

Kiedy pojedziemy drogą ekspresową S19

Konrad Sinica Dodane przez: Konrad Sinica
5 września 2020
w Nisko, Wiadomości
0
Prace ziemne przy budowie S19 na odcinku w Zarzeczu koło Niska

Prace ziemne przy budowie S19 na odcinku w Zarzeczu koło Niska

Share on FacebookShare on Twitter

Tony kruszywa, masy asfaltowej, betonu i stali. Ogromne wykopy i nasypy. Kursujące niemal bez przerwy ładowarki, spycharki, równiarki oraz cała masa innych pojazdów i maszyn. Do tego setki uwijających się w pocie czoła pracowników. Tak wygląda budowa drogi ekspresowej S19, potężnej inwestycji infrastrukturalnej, dzięki której już wkrótce podróżowanie stanie się o wiele bardziej komfortowe.

  • PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ: S19 Lublin – Rzeszów. Odcinek Via Carpatia Rudnik nad Sanem – Nisko Południe czeka na kierowców. Kiedy otwarcie?

Szybko postępują roboty przy budowie drogi ekspresowej S19. Obecnie trwają prace na wszystkich sześciu odcinkach pomiędzy Janowem Lubelskim a Sokołowem Małopolskim. Na odcinkach od Janowa Lubelskiego do Niska roboty zakończą się w 2021 roku, natomiast od Niska do Sokołowa Małopolskiego w 2022 r.

– Całą trasą pomiędzy Rzeszowem a Lublinem będziemy mogli pojechać już w 2022 r. Natomiast jeżeli warunki będą sprzyjające, to wykonawcy deklarują, że może uda się zakończyć prace jeszcze w 2021 r. – mówi Bartosz Wysocki, rzecznik prasowy rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Droga ekspresowa o dwóch pasach ruchu

Odcinek od węzła Lasy Janowskie do węzła Zdziary ma długość 9,5 kilometra. Wartość kontraktu wynosi 236 milionów zł brutto.

– Na tym odcinku powstanie droga ekspresowa o dwóch pasach ruchu i utwardzonym poboczu – mówi Rafał Żeleźny z firmy Strabag.

W ramach zadania wybudowanych zostanie m.in. 12 obiektów inżynierskich, 11 przepustów ekologicznych, 2 miejsca obsługi podróżnych i węzeł drogowy.

Rozmiary przedsięwzięcia dobrze ilustrują liczby. – Roboty ziemne, wykopy to prawie 800 tysięcy metrów sześciennych, nasypy prawie 500 tysięcy metrów sześciennych, 175 tysięcy ton masy asfaltowej, 13 tysięcy metrów sześciennych betonu, 1500 ton stali – tłumaczy Rafał Żeleźny.

Prace na tym odcinku rozpoczęły się w marcu br. Zgodnie z umową powinny zakończyć się 4 sierpnia 2021 r. Roboty przebiegają zgodnie z harmonogramem. Obecnie ich zaawansowanie jest na poziomie ok. 35 proc.

Most na Sanie

Długość odcinka S19 od węzła Zdziary do węzła Rudnik nad Sanem to 8,2 kilometra. Przy jego budowie pracuje nawet do 500 osób. – Aby zrealizować to zadanie, zaprojektowano wykonanie 830 tysięcy metrów sześciennych wykopu oraz ponad milion metrów sześciennych nasypu – mówi Grzegorz Gajewski, kierownik budowy i zastępca dyrektora kontraktu na tym odcinku.

Do wykonania drogi potrzeba tu około 140 tysięcy ton kruszywa i podobną ilość masy asfaltowej. Na budowę odcinka przewidziano wykorzystanie 26 tysięcy metrów sześciennych betonu, 3800 ton stali i ponad 400 ton stali sprężającej. Termin zakończenia kontraktu mija 18 października 2021 roku.

Jednym z najważniejszych zadań na tym odcinku jest budowa 390-metrowego mostu przez San. Samo przęsło nurtowe pomiędzy głównymi podporami będzie mierzyć 142 metry. Szerokość płyty pomostu ma natomiast wynosić 13,6 metra.

Kiedy koniec utrudnień

Kolejny odcinek biegnie od węzła Rudnik nad Sanem do węzła Nisko Południe. Jego długość to 6,2 km. – Prace realizujemy zgodnie z harmonogramem. Obecnie jesteśmy zaawansowani rzeczowo na poziomie 56 proc., finansowo 48 proc. – mówi Adam Zarzycki, dyrektor kontraktu na odcinku „C”.

Węzeł Rudnik nad Sanem to miejsce, w którym obwodnica Niska i Stalowej Woli zepnie się z drogą ekspresową S19. W związku z budową, w okolicy węzła wprowadzono ruch wahadłowy na krótkim odcinku drogi krajowej numer 77, jednak według zapewnień wykonawcy, wszelkie utrudnienia znikną już 18 września.

 

Tagi: droga ekspresowaS19
Konrad Sinica

Konrad Sinica

Dziennikarz tygodnika “Sztafeta”, sztafeta.sinica@gmail.com

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POLECANE

Kto wystartuje do Sejmu

Co tam w polityce? Panie!

30 września 2023
Malicki: skromny człowiek, zawsze za załogą

Malicki: skromny człowiek, zawsze za załogą

30 września 2023

PROPONOWANE

Kto wystartuje do Sejmu
Wiadomości

Co tam w polityce? Panie!

30 września 2023
Malicki: skromny człowiek, zawsze za załogą
Stalowa Wola

Malicki: skromny człowiek, zawsze za załogą

30 września 2023
Nisko. Pasjonaci są wśród nas
Kultura

Nisko. Pasjonaci są wśród nas

30 września 2023
Wbili łopaty pod budowę trzeciego mostu na Sanie
Stalowa Wola

Wbili łopaty pod budowę trzeciego mostu na Sanie

29 września 2023
Stal pojedzie do Gubina i zagra na stadionie, na którym odbywały się manewry… Hitlerjugend
Sport

Stal pojedzie do Gubina i zagra na stadionie, na którym odbywały się manewry… Hitlerjugend

29 września 2023
Ruszyła budowa hali sportowej przy PSP nr 7 w Stalowej Woli
Stalowa Wola

Ruszyła budowa hali sportowej przy PSP nr 7 w Stalowej Woli

29 września 2023
Facebook Twitter Youtube Instagram

Wydawnictwo Sztafeta działa od 1992 r. Zostało powołane do wydawania lokalnej gazety, a obecnie jest jedną z największych i najstarszych oficyn wydawniczych na Podkarpaciu.

  • O nas
  • Kontakt
  • Ogłoszenia
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Praca Stalowa Wola
  • Dodaj ofertę pracy

NEWSLETTER

Copyright 2023 © SZTAFETA. Wszystkie prawa zastrzeżone. |Archiwalna wersja strony | RODO | Realizacja Wirtualny Marketing

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Stalowa Wola
  • Nisko
  • Sport
  • Kultura
  • Porady
  • Księgarnia
  • Ogłoszenia
  • Nekrologi
  • E-wydanie

Copyright 2023 © SZTAFETA. Wszystkie prawa zastrzeżone. |Archiwalna wersja strony | RODO | Realizacja Wirtualny Marketing

Używamy ciasteczek (cookies) na naszej stronie, aby Twoje doświadczenia w jej przeglądaniu były lepsze. Kliknij akceptuj, aby zaakceptować ustawienia.
Akceptuj
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT